THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

söndag 31 oktober 2010

Det blir en...

Vi var på ultraljud i måndags. Det var så spännande att se bebisen röra sig i magen. Se alla fingrar som vinkade och att allt var som det skulle. Riktigt fina bilder fick vi också. =) Mot slutet så frågade läkaren/barnmorskan (fick aldrig veta vad hon var) om pappa hade några frågor. "Njae, vi undrar väl bara om det är en pojke eller en flicka." "Det ska jag visa er", fick vi till svar. "Fast det kanske man inte kan säga till 100% va?" undrade älsklingen. "Jo, på ert barn kan jag säga till 100% att det är en flicka! Det är absolut ingenting som sticker ut här" svarade hon. =) Vi blev ganska förvånade, för vi hade räknat med att det skulle vara en pojke. Men nu har det hunnit sjunka in ordentligt och älsklingen kallar oss för "sina tjejer". Vi tittade på varandra i bilen efteråt och konstaterade att det blir nog en Alice. =)
Det är så spännande att ha ett helt nytt liv inuti magen. Och nu har hon börjat sparka så att jag kan känna det med handen utanpå magen också. Älsklingen har inte lyckats känna något än, men det kommer. Idag är det halvtid, vi har gått precis 20 veckor. Nu är det bara halva tiden kvar, sen kommer hon ut. Fan vad jag längtar!

1 kommentarer:

Anonym sa...

En typisk Fahlgrens-uppåt-näsa måste jag säga=)

/moster