THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

måndag 21 mars 2011

Svårt att sova

Nu har jag varit vaken i tre timmar utan att kunna somna om, varit vaken sen 04:30.

Det enda som hörs just nu är en konstig fågel som sitter utanför fönstret och försöker imitera en uggla och snarkningar från rummet intill där min styvson och hans fästmö ligger och sover gott.

Älsklingen har åkt till jobbet och jag hann ta en kopp te tillsammans med honom innan det var dags för stackaren att bege sig ut på sin "fruktrunda" som han har varje måndag. Jag tycker att det är fruktansvärt mysigt att få en stund tillsammans med honom på morgonen. Även om vi inte säger så mycket till varandra så vet jag att han uppskattar mitt sällskap lika mycket som jag uppskattar hans.

Nu sitter jag mest och väntar på att något ska hända. Exakt vad vet jag inte. Värkar, hungerkänslor, sprittande inspiration till att hitta på någonting eller bara på att få somna om. Vi får väl se vad som händer.

0 kommentarer: