THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

torsdag 5 maj 2011

Värdelös

Jag känner mig som världens mest värdelösa mamma!
Jag vet att så inte är fallet, men när jag inte kan ge mitt barn tillräckligt med mat så börjar jag undra vad jag egentligen är bra till.
Det går fortare och fortare varje dag. Hon äter tills det är slut. I söndags tog det slut innan det var dags att gå och lägga sig, idag tog det slut första gången vid lunch, andra gången på eftermiddagen och igen nu på kvällen. Jag har inte tillräckligt med mjölk och det gör mig jätteledsen. Vill ju kunna ge mitt barn mat!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej jag har två barn och har ammat båda. Ibland är det väldigt jobbigt att amma, speciellt när barnet hamnar i en växtfas och helt plötsligt är mycket hungrigare än innan och kräver mera mat för att vara nöjd. Barnet blir gnälligare och jobbigare att tillfredsställa. Om du intensivammar ett par dagar så säger du åt dina bröst att mjölken inte räcker till och resultatet blir för det mesta att brösten börjar producera mer mjölk. Att intensivamma är jobbigt då det krävs tålamod och känslan att sitta fast i sitt barn kan vara jobbig ibland. Det menas då att du ammar oftare i stort sett så fort barnet visar tecken på hunger vilket med tanke på att mjölken inte räcker till är i stort sett hela tiden kan det kännas som. Med andra ord om du tidigare har ammat ca var tredje till fjärde timme så ska du amma varje till varannan nu. Som sagt det är jobbigt och barnet är under dessa dagar inte helt nöjd men för det mesta släpper det efter ca tre dagar och mjölkproduktionen är igång som den ska igen. Oj detta blev långt. Hoppas att det känns som en liten tröst att någon förstår för det gör jag det är en otrolig påfrestning att vara en ammande mamma ibland. Mitt första barn var krånglig med ammningen och väldigt hungrig och gnället kan vara uppätande för en mammas självförtroende ibland men stå på dig och va stark. Du kan, alla mammor är dom starkaste som finns....jag lovar ;)

Linda-bl sa...

DU ÄR VÄRLDENS BÄSTA!!!
Love You vännen!!